Sista lediga veckan.

eftersom förra veckan var min sista lediga på ett tag, var aktivitetsschemat fullspäckat. tanken var att klämma in allt somrigt och mysigt på bara några dagar (vilket vi för övrigt lyckades ganska bra med).
vi gjorde egen pasta, lyssnade på regnet mot altantaket och plockade smultron.
bakade cheesecake med färska bär, såg på hemska tv-serier och på mindre hemska youtube-klipp.
picknickade, spelade massa kubb inför fotograferande turister och skrikbadade i den lite för kalla Vänern.
körde bil med Hits for kids 10 på högsta volym, gick på bio och satt på bryggan i kvällssol. en helt ultimat vecka med andra ord!
 
och nu har jag alltså överlevt mina tre första arbetsdagar i Göteborg. kör åkgräsklippare, går vilse i långa källarkorridorer och lyssnar på personalens sjuka berättelser. har det med andra ord rätt bra trots att 1) väckarklockan ringer 05:30 och 2) det alltid är motvind på cykelbanan mot Mölndal.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Kul att läsa, det var kul att träffas och jag ser fram emot augusti!

Svar: ja! säg till om du är hemma någon helg innan dess, så kanske vi hinner ses då också!
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2013-07-04 @ 08:38:24
Postat av: Frida

Det ser ju minst sagt utmärkt ut det där! Vad är grejen med att Vänern alltid är iskall förresten?? Trodde att den skulle vara varmare pga sjögrejen men nä.

Svar: visst, vi carpar nääästan lika bra som på åland! och nä, sjögrejen har liksom aldrig riktigt funkat. (KAN för övrigt vara så att jag har försummat det här med kommentarssvarning den senaste tiden)
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2013-07-09 @ 06:39:25
URL: http://dezdemonas.blogspot.com
Postat av: j

det var en bra vecka.

2013-07-11 @ 23:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback