JAG GÖR ALDRIG DET HÄR, MEN JAG HAR TRÅKIGT.

1. Hur gammal är du om fem år? 24.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mig själv och min dator.
3. Hur lång är du? Typ kanske 1,70 plus minus någon decimal.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Thor.
5. Vem ringde du senast? Sara
6. Vem ringde dig senast? Sara (det blir ofta så när jag ska försöka ha ett samtal, att man får ringa upp varandra fram och tillbaka, för det är liksom ingen mottagning här på berget)
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Fick det i denna stund "Jag kommer när jag har ätit, ska jag ta med matlåda? :)"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms oftast men ringa om jag vill ha svar snabbt.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? Den 24 november 2010.
11. Vilken ögonfärg har du? Brun.
12. När vaknade du i dag? 7.43 första ringningen, 8.01 tog jag min medicin, 8.28 gick jag upp.
13. Vilken är din favoritjulsång? Just nu - Gläns över sjö och strand med Konflikten
14. Vilken är din favoritplats? Mysiga stigar i skogen när det inte är för mörkt och läskigt, en tom bil på en landsväg med bara mig själv och massa bra musik, men kanske mest vår sommarstuga ute på en ö i Vänern.
15. Vilken plats föredrar du minst? Just nu - sjukhuset.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? ... Eeh ...
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Morran. Jag minns också en hemsk mardröm om hur Buzz Lightyear och alla andra från Toy Story stod i min dörröppning och ville ta mig. Typ.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Verkligen skratta. Typ Simon. Igår kväll.
19. Hur stor är din säng? 80 cm, yeah. 
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar. Macbook Pro yo.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Typ t-shirt och trosor tycker jag är med kläder på.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Just nu - 4. 
23. Hur många landskap har du bott i? Två.
24. Vilka städer har du bott i? Kristinehamn, Karlstad och nu Kungälv. Jag gillar K då.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på sommaren och annars alltid skor. Helst Dr Martens.
26. Är du social? Lagomt.
27. Vilken är din favoritglass? Choklad och marshmallows-glass, helst med noisette-topping.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Morotskaka är alltid bäst, men marsipantårta är fint det med alltså.
29. Tycker du om kinamat? Säger som Elin (som jag för övrigt snott denna lista av och märker att jag har väldigt lika svar som) - den försvenskade, mindre kryddade versionen av kinamat som är den enda jag ätit JA.
30. Tycker du om kaffe? Ja ja ja ja ja. Den här folkhögskolan har förstört mig helt gällande kaffedrickande, men nu i min sjuka har jag blivit tillbedd om att inte dricka mer än max två koppar om dagen. Så jag dricker en.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe / mjölk / vatten (juice är också förbjudet numera)
32. Sover du på någon särskild sida? Nej. Enligt vår senaste röstpedagog är jag dessutom en ryggsovare, men ryggen hörde ju tydligen ihop med höger sida också...
33. Kan du spela poker? Nja, om någon lär mig kanske.
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja. 
35. Är du en beroendemänniska? Ja. Eller va? Eller ja..?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej inte vad jag vet.
37. Vill du ha barn? Jag tror det. Någon gång.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och typ franska. Gillar att låtsasprata danska, norska och finlandssvenska med (dumt när man går på en nordisk skola och vem som helst kan höra...)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Tror inte det. Men åkte sjuktaxi och färdtjänst i torsdags / fredags.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng. Livrädd för maneter. Drömde mardröm om sådana för några nätter sedan.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och mat typ. Och mina vänner.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej, eller kanske. Men inte som jag köpt själv. Använder inte direkt smycken.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser allting på datorn, men Glee och Grey's Anatomy kanske.
44. Kan du rulla med tungan? Vet inte vad det innebär, så antagligen inte. Vadå rulla? Den sitter väl fast eller..?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Åh det går ju inte att svara på ju. Kan inte välja ut någon favorit heller liksom, så säger typ min lillasyster för att hon är fem och gör och säger konstiga saker.
46. Sover du med gosedjur? Brukade sova med ett får, men sen flyttade jag till ett rum med en 80-säng och hade knappt plats för mig själv, så fåret sover nu i min fåtölj istället.
47. Vad har du för ringsignal? Den här, men oftast ljudlöst med vibration.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Tror inte det. Hade en period i mitt unga liv när allt skulle vara ordning och reda, så inget gammalt och onödigt fick finnas kvar i min närhet.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Kudden från Indiska jag fick i julklapp.
50. Flirtar du mycket? Kanske mer än vad jag vet, fick jag i alla fall höra i högstadiet. Men det var ju ett tag sedan. Jag säger nej.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag hoppas det. 
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej. Haha. 
53. Vilken var den senaste boken du läste? Jag har läst typ 10 sidor i "En gåtfull vänskap" av Yoko Ogawa, innan des var det nog "Alex i Koma" av min morbror. Läs den!
54. Läser du någon dagstidning? DN ibland. Har den som startsida, duktig tjej...
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Oh ja.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vet inte riktigt vad definitionen av krafsa är, men typ något i min kalender om att Debora fyller år snart kanske.
59. När var du i kyrkan senast? Den 3 december kanske, på vår julkonsert.
60. Är du lycklig? Oftast, jag har det ju faktiskt väldigt väldigt bra ändå.

Kommentarer
Postat av: D

jag saknar dig ännu mer nu. <3

2013-01-23 @ 14:46:33
Postat av: L

Listor är bra. Och du med förstås <3

2013-01-23 @ 15:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback