Långa vägar.

Tillsammans med min familj har jag tillbringat tio dagar i Tjeckien och Österrike. Lite såhär såg det ut:

I Prag var husen uråldriga, gatorna smala och kullerstenslagda. Vi gick tills fötterna värkte...

...och besökte stora byggnader, muséer och kyrkor.

Gudomligt ljus.

Här är den gamla judiska kyrkogården med gravstenar som lutar åt alla håll...

...och små minnesmärken av olika slag som folk har lämnat efter sig. På ett annat ställe fanns fullt av små papperlappar till exempel.

Vi åkte vidare ut på den tjeckiska landsbygden och besökte pittoreska städer med blommor i fönstergluggarna...

...och gränder som badade i motljus.

Österrike var minst lika vackert och det kändes lite som att vara med i Sound of Music. Här är utsikten genom hotellrumsfönstret.

Vi gick på höga broar över staden...

...var på ett vattenmuséum när det var som varmast...

(där jag sprang omkring bland fontänerna och försökte fota barnen som lekte, jisses vad snabba de var...)

...satt på uteserveringar om kvällarna...

...såg solen gå ner bakom alptopparna...

...solade, badade och försökte att ha det bra helt enkelt. Här i full fart med att peta bort sanden som fastnat mellan tårna (vilket är svårt eftersom jag är så otroligt kittlig).

Glad men trött efter en fin resa.

Kommentarer
Postat av: j

fintfintfintfintfint! är det morotsblommor i fönstret?

2011-07-18 @ 21:23:49
Postat av: a

wow grymt

2011-07-18 @ 21:36:16
Postat av: Olivia

Åååh, fina bilder! :) Du verkar ha haft det superbra!

2011-07-19 @ 09:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback