Ett inlägg om lite allt möjligt.

Som tidigare nämnt har en hel del hunnit hända sedan sist, och det har liksom gått lite för lång tid för att alla händelser ska kunna struktureras upp på ett vettigt sätt. Därför följer här något sorts kaos i bloggform som en sammanfattning av den senaste tiden. Så ja, let's go!
Jag har till exempel fyllt 22! Kvällen innan min födelsedag kom jag hem till ett rum fyllt med ballonger och höll såklart på att börja gråta som ett resultat av glädje/sömnbrist/allmän blödighet. Det var Sara, Åsa och Simon som hade gjort sig besväret att köpa ett hundrapack ballonger bara för att vi skulle få hoppa runt och skriksjunga "Nine und neunzig luftballons" tillsammans. Alltså <3 <3 
När jag nästa morgon vaknade av sång, paket och frukost på sängen höll blödigheten på att knäcka mig totalt. Snyftade "jag förtjäääänar inte det häääär" i takt med Taylor Swifts 22, men lyckades snart samla mig tillräckligt för att kunna njuta lite av lyxfrullen. Mitt tjugoandra år började med andra ord fullkomligt fantastiskt!
Under den senaste månaden har jag annars spenderat nästan all min vakna tid på spexet tillsammans med dessa fina dekorister! Det var rätt slitigt med jobb/festande och långa dagar, men så himla värt all stress ändå! Abstinensen såhär efteråt är dock mindre rolig, men som tur är har jag fått med mig massa bra personer som jag fortfarande får träffa med jämna mellanrum.
Spexet fick för övrigt fina recensioner i tidningen Lundagård, och jag och Mirjam ser mycket viktiga ut på en av bilderna därifrån. (Fun fact är dock att jag hade varit ute i Malmö natten innan och åkt direkt från klubben till spexet. Med andra ord hade ingen som helst aning om vad jag höll på med :)))

Det har ju också varit kvinnodag! Vi unnade oss en paus från spexet för att demonstrera i vårsolen, och jag och Eric fick tag på en skylt att stoltsera med. När vissa av demonstranterna började ta på sig masker och tända bengaliska eldar kände vi dock att det var dags att vika av, och drog oss tillbaka ner till dekoren i AF-borgens källare. 
Dansat mycket har vi också gjort! Just denna natt var vi på Moriskan i Malmö och jag fick en BD-stjärna fastklistrad på näsan (↑), sjöng till Bob Hund och Jens Lekman och åt billig falafel runt hörnet. I ett av rummen hängde stora ballonger i hela taket och när jag skämtade om att jag ville ha en blev jag upphissad av mina vänner. Istället för att ta ner EN ballong råkade jag dock ha sönder linan som ALLA BALLONGER hängde på, vilket gjorde att jag med skräckblandad förtjusning såg hela dekoren falla till marken samtidigt...Ops. 
Jag har ju också varit i Karlstad! Under påsk passade jag på att hänga med gymnasievänner, gå långa promenader och andas skogsluft. Det var skönt men också ganska understimulerande att efter de senaste veckornas konstanta aktiviteter inte ha några måsten över huvud taget.  
Något jag konkret GJORDE under dessa dagar var åtminstone att hjälpa till med påskmaten! Eftersom jag är den enda vegetarianen i min familj, blev det vegerariska min främsta uppgift. Halloumi med granatäpple, kanderade valnötter, ärthummus, sötpotatis... mmm ge mig denna lunch varje dag, tack.
Nästan direkt efter att jag kommit hem till Lund var det dags att packa väskan igen. Den här gången var Gdansk, Polen slutdestination, och jag hade så himla fina dagar tillsammans med de andra samhällsplanerarna!
Vi picknickade i solen, gick på märkliga klubbar, åt fantastisk mat, var på spännande föreläsningar etc etc. Så lyxigt med ytterligare en semester efter Karlstadsemestern!

Men nu har jag alltså åter landat i Lund, och här händer som vanligt rätt mycket kul. Vi jobbar med ett stort grupparbete, går på temafester, bygger kojor eller ligger på gräsmattorna i Botan, ungefär. Gillar min vardag så himla mycket just nu.

Kommentarer
Postat av: kirsty

åh massa kul ju! alltså påskmateeeen ååååhhhh vill haaa!! blev plötsligt megahungig! <3

ps det blir ju ditt tjugotredje år som du påbörjade i och med din tjugoandra födelsedag väl??? #maths

Svar: Haha, helt sant ju! Älskar att du läser så noga <3
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2015-04-17 @ 20:12:56
Postat av: Frida

Har inte kommenterat på evigheter men läser allt i vanlig ordning. Du ser ut att ha det så roligt!

Svar: Åh fint! Har väl tyckt att det ekat lite tomt från dig på diverse sociala medier på sistone, hoppas du gör comeback snart!
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2015-05-03 @ 22:56:39
URL: http://dezdemonas.blogspot.com
Postat av: Frida

Gud vad jag låter som en morsa där, "ser ut att ha roligt". Men du fattarrrrr!

2015-05-03 @ 22:57:13
URL: http://dezdemonas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback