Tre julklappar och ett glatt besked.

Vad fyller bättre funktionen att prokastinera sin hemtenta än att klicka runt internet efter fina saker? Tänker att denna lista kan vara hjälpsam om mina övriga familjemedlemmar plötsligt skulle känna sig sugna på att göra av med stora summor pengar för min materiella lyckas skull. Om inte har jag ju åtminstone lyckats undvika att skriva på hemtentan ytterligare en stund... Jaja, här är i alla fall tre bra saker att slå in i juligt omslagspapper:
Denna duffel skulle jag inte ha någonting emot att glida omkring i. Har av någon anledning fått för mig att duffel borde vara mitt signaturplagg, men kan inte minnas att jag någonsin har ägt en? På tiden nu helt enkelt!
En ny Kånken! Min gamla har hängt med i många år, men nu är dragkedjan trasig och hålen i botten så stora att det trillar ut pennor... Så ja, helst en som ser ut preciiiiis som min gamla röda (vinnande koncept ju).
Denna print skulle passa perfekt bland allt annat på min tavelvägg! Har till och med tittat ut precis hur den skulle hänga, hehe...
 
Och så till det glada beskedet! Jag har nämligen blivit nominerad till en plats på ett av världens bästa universitet (!!!) - McGill University i Montreal, Canada! Klarar jag språktest och liknande (hoppas!) kommer jag alltså spendera kommande höst på andra sidan Atlanten, vilket såklart känns superläskigt och ångestframkallande, men också helt sjukt kul! Håller tummarna för att det sista ska falla på plats nu bara, så är det väl dags att börja med nästa jobbiga bit sedan - söka stipendier och boende... Hur som helst: det lönade sig alltså att skriva den där döjobbiga utlandsstudieansökan, hurra!

Kommentarer
Postat av: Frida

JAG DÖR VAD ROLIGT HADE JAG INTE SUTTIT PÅ BIBLIOTEKET HADE JAG SKRIKIT RAKT UT!!!!!!

2014-12-04 @ 14:00:37
URL: http://dezdemonas.blogspot.com
Postat av: Britta

Ja,pappa och jag tänker köpa julklappar på lördag,så det är bra, att du tänker till.

2014-12-04 @ 20:23:57
Postat av: Sophie

Inte alls avundsjuk, nejnej

Svar: Kom och hälsa på vetja!!!
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2014-12-04 @ 23:35:50
Postat av: kirsty

YAAAAAASSSS!!!!!!!!!!!!! UNTZ UNTZ UNTZ DU ÄR DÅ BRA!!!!!!!!!! puss

Svar: <3 <3
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2014-12-05 @ 11:21:03
Postat av: emma

hej!
Hittade hit av en slump och vill bara säga grattis till McGill! Jag skall åka till Montreal i jan (om mindre än en månad!!) och läsa min utbytestermin på Concordia! Lite nervös och ängslig, men säker på att Montreal är en världsbra stad!
Och var inte orolig för testet som du måste göra, är det IELTS? Det var typ som engelska delen på högskoleprovet men inte lika mkt läsa. Finns massa hjälpvideos på youtube! och jag vill också säga att boende är toppenlätt att fixa! finns massor med bra sidor, själv hittade jag via craigslist ett asbillig rum i ett mysigt område. kolla där lite regelbundet så kommer det ordna sig! nåväl, ville bara skicka iväg lite pepp!

Svar: Men vad fint!!! Tusen tack för peppen och hoppas du får en fantastisk termin i Montreal! Det kommer säkert gå alldeles utmärkt, kram!
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2014-12-17 @ 19:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback