Picknick i botaniska.

om hösten i skåne var fin, är våren ändå minst tusen gånger bättre. körsbärsträden har börjat blomma, magnolian är full av stora knoppar och varje gräsmatta är alldeles blå. vi har därför envisats med att hitta på diverse utomhusaktiviter för att tränga undan vintern en gång för alla. i fredags, till exempel, dukade vi upp cider, brieost, blåbärspaj, vindruvor osv. för att inviga picknicksäsongen på ett storslaget sätt. och igår spelade vi brännboll, kubb och grillade på innergården, trots att det eventuellt blåste lite för kallt för att vara utomhus så många timmar i rad. kan för övrigt inte minnas att jag brukade få såhär mycket tränginsvärk av att spela brännboll - är det min tävlingsinstinkt som har ökat eller mina muskler som har minskat? jaja.
 
annars är planeringen inför sommarens äventyr i full gång! jag och sara har fått förlängd vistelse i frankrike, och räknar med att tågluffa/jobba bort sommarens flesta dagar där nere i syd. om cirka två månader åker vi, och jag blir alldeles genompirrig bara jag tänker på det!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Det låter ju så brutalt jättetrevligt! Åh jösses!

2014-04-08 @ 22:39:23
URL: http://dezdemonas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback