Göteborg.

idag har jag bott i göteborg i rätt så exakt ett halvår. det har gått så fantastiskt fort, men samtidigt känns det som om jag alltidalltid har delat den här trean i förorten tillsammans med johan. under dessa sex månader har jag i alla fall:
- hunnit gå på två olika universitet och trivts väldigt bra, fast på olika sätt.
 
- insett att jag pratar konstigt, samt börjat prata ännu konstigare (blir så förvirrad av att alla kommer från olika ställen att jag hittar på min egen dialekt, tror jag).
 
 
- träffat superbra vänner som tycker om helgbruncher, att planera roadtrips och att skratta åt föreläsare som stavar dåligt (och vem gillar inte sånt liksom?).
- samlat på mig en hel hög med studieskulder (hurra!).
 
- blivit hurtig gymmänniska (vilket kompenseras av mängden fika).
 
- träffat någon så himla fin av en sån himla slump.
- insett att jag ändå klarar mig rätt okej på egen hand, även om det är skönt att karlstad bara ligger tre tågtimmar härifrån.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback