Lördag.

igår mötte jag upp frida, frida och sun för en heldag i vårens och pysslandets tecken.
först satt vi länge i solen, åt glass och tittade på människor (bästa tidsfördrivet). när glassen var uppäten gick vi och införskaffade allt som behövdes till vår pysselkväll. det skulle virkas djur, sys klänningar och klippas vimplar. jag hade med mig dessa origamipapper som jag hittat i frölunda dagen innan.
vi gick vägen om en indiskt restaurang för att köpa mat (och framförallt naanbröd) att äta under kvällen. satt sedan mååånga timmar på golvet och klippte/limmade/virkade. gjorde endast paus för en tur till godisaffären på hörnet.
när vi blivit tillräckligt sockerhöga och pysslandet hade övergått till facebookstalkning för länge sedan, var det dags att hinna med sina sista bussar och pendeltåg. och nu får jag vakna till en vårig vägg varje morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback