london III

vi åt vår sista frukost på svenska kyrkans gästhem (för denna gången) för att fortsätta vidare på nya äventyr. dagens första stopp var på king's cross där jag tog språnget in till harry potters värld. i alla fall halvvägs.

vi fortsatte sedan vidare mot camden street / market. vi gjorde flera stopp på vägen dit - för att besöka en mysig liten kyrka byggd på 300-talet, för att köpa jordgubbar i små stånd och för att kissa på varje mcdonald's vi passerade. väl framme var debora tvungen att hitta ett par nya solglasögon efter gårdagens olycka.

vi tog en riktig engelsk paus med fish and chips vid themsen och blev passerade av båtar där franska kvinnor ropade "bon appetit". med överfulla magar var alla lika glada som joel, och vi tog en sista titt i camden innan vi fortsatte mot regent's park. debora hann dessutom skaffa sig en kille som alltid hade önskat sig en svensk fru.

i regent's park åt vi ännu mer jordgubbar, tog av oss våra skor, solade, klättrade i träd och tittade på djuren. sedan var det dags att checka in på vårt nya hotell där vi bodde med denna utsikt från våra balkonger.

vi gjorde oss fina på hotellet och tog båten över themsen för att hitta en restaurang nära london bridge. vi åt pizza på världens mest högljudda ställe, och blåste sedan bort i tunnelbanan på väg därifrån. vi tog oss till en sofistikerad klubb med "late night jazz" där vi tog en varsin drink. vi tyckte att deras uppfattning av sen kväll var lite konstig när vi blev utskjutsade strax efter tolv. men vi tog då vägarna förbi london eye som lystes upp i mörkret, och när vi sedan missade nattbussen hem (för att jag och elin skulle köpa chips) som vi väntat på alldeles för länge i kylan, tog vi taxi tillbaka till hotellet. där sov vi väldigt gott i hiltons mjuka sängar.