Frågor och svar.

Vi har fått ett par frågor från er angående bloggen, fotoutrustning osv,  så jag (Lisa) tänkte göra mitt bästa för att svara!

Vad använder du för kamera + objektiv?
Jag fotar med en Nikon D60 och två objektiv som jag växlar mellan. Till de flesta bilder (bland annat motljusbilderna i inläggen under) använder jag mitt kit-objektiv som följde med kameran, ett NIKKOR 18-55 mm, men vid porträttfotografering eller liknande använder jag mitt makroobjektiv, ett Tamron 90 mm f/2,8.

I vilket program redigerar du dina bilder?
Just nu använder jag uteslutande Adobe Photoshop CS5, men ett annat bra program som är lite lättare att förstå sig på är Lightroom.

Var ni uppe tidigt? (Angående detta inlägg)
Ja! :) Vi började fota ca kl 8 och höll på i ungefär en timme. Vill man ut innan morgondimman hinner lätta får man vara uppe ganska tidigt...
Skriver du de själv eller är det en bok som finns? (Angående insikterna här)
Detta uppslag är ett utdrag ur min så kallde "insiktsbok" som jag skriver själv och fyller på efter hand. Under kategorin "skapande" finns alla tidigare insikter!


Kommentarer
Postat av: Sofia - My Camera And I

Vilken otroligt vacker blogg!

Räkna med mig på bloglovin!:D

2011-10-08 @ 14:47:45
URL: http://mycameraandi.webblogg.se/
Postat av: Sophie

Du är fin.

2011-10-08 @ 22:44:46
URL: http://stundersomfarhjartatattle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback