on me dit que nos vies ne valent pas grand chose.



det låter konstigt på mitt rum. det liksom tjuter i taket. som en tekanna när vattnet har kokat färdigt. jag tror inte att det är vinden. för vinden brukar låta mysigare. lugnande. när det enda man hör är hur bladen i träkronorna piskar mot varandra och det knarrar lite i väggarna för att huset är gammalt. det får en att tänka på nåt annat än att man inte kan sova. jag brukar blunda och föreställa mig att jag är någon helt annanstans, där vinden susar genom träden precis som här. fast samtidigt är allting annorlunda, och inte alls som här. bättre. perfekt. till slut är det inte längre en tanke, utan en dröm. men det här ljudet får mig inte alls att tänka fina tankar.
det låter inte riktigt som en tekanna längre. det låter mer som en kvinnas skrik. lite som i harry potter. skriket från en kvinna som precis insett att hon har förlorat sitt barn. eller skriket från en kvinna som precis insett att hon har förlorat sig själv. eller förlorat allt.
det här ljudet är inte alls lugnande som vinden. tvärtom. det hjälper mig inte att somna - det tvingar mig att vara vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback