2011-01-16

det är ganska konstigt egentligen. vad ord kan betyda. vad tankar kan påverka en.  det räcker med att någon säger "det är så kallt så jag dör" eller som igår i filmen vi såg, där dom bara nämnde cancer lite sådär i farten. nästan jämt, varje minut, händer något som får mig att tänka på henne. och jag tror att jag fortfarande inte riktigt kan fatta det. fatta vad som egentligen har hänt, och vad det egentligen var vi gjorde i fredags. men ibland bara kommer det över mig.
jag kan inte vara som vanligt. liksom vara stark och trevlig och vara normal en hel dag. mina känslor och mitt humör går upp och ner som en ballong som snabbt töms på helium och sedan fylls på igen för att fortsätta uppåt. ibland bara bryter jag ihop. kan inte andas, inte prata, inte vara... som igår när jag kom hem. klumpen jag hade haft i halsen hela bussresan hem var tvungen att få komma ut och jag bara låg under täcket och grät i säkert en halvtimme för att jag inte klarade av något annat. sen åt jag mat och lisa & kirsty kom och vi skrattade och hade kul. men när dom gick kom det tillbaka igen. såhär är det jämt. för att jag inte klarar av att vara stadig.
jag känner mig så himla skyldig. när jag är glad och skrattar trots att hon inte finns längre. och när jag tänker på att hon aldrig kommer få skratta igen. fast när jag sen är ledsen känner jag mig också skyldig, för att hon aldrig ville det. hon ville aldrig lämna oss, eller såra oss. men ändå var hon tvungen att dö.
någon sa att "hon behövdes någon annanstans". men det hjälper inte, för jag behöver henne också. och jag bryr mig inte om jag är självisk, för det känns som att jag aldrig kommer kunna leva ordentligt igen utan henne.
jag klistrade in en text som jag skrev för ett tag sen. men sen tog jag bort den.
jag tror inte riktigt att jag klarar av att berätta allting än.

Kommentarer
Postat av: L

du är ganska så väldigt bäst, hoppas att du vet det.

2011-01-31 @ 19:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback