mmmm, honing

Dagen har ängnats åt diverse tankar.

Idag tänkte jag och åt äpple samtidigt, som man ju ibland gör, och då tänkte jag faktiskt på äpplen. Jag har efter många undersökningar och iakttagelser med tungan kommit fram till att äpplen har en lixom starkare/sötare smak i botten. man kan säga att smaken är mer koncentrerad där! min teori är att när äpplet hänger där på sitt lilla träd och mognar kanske det som gör själva smaken i äpplet är lite tyngre än det vanliga köttet, så då lixom rinner det neråt i äpplet. hmm, får nog fråga kristin eller christer om den...

Jag har även idag kunnat konstatera att jag inte behöver titta på konst längre, om jag inte vill. för det är bara att titta upp på himlen! den är alltid vacker, och förändras exakt hela tiden, så man tröttnar aldrig på den. även när det inte är vackert väder så  är himlen vacker, tycker jag. den har ett eget liv, och är lite som en gud.

just nu tänker jag på detta:





om jag nån gång har en katt vill jag ha en katt som marvin. han är så underbart söt, och har ett jättecoolt namn.
och så lyssnar jag på ett album med dream theater. för det är bra.
och det är nog allt just nu faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2010/september/torsdag-dagens-blogg-2.html#comment

2010-09-16 @ 16:30:12
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback