Jul och nyår.

Efter en tuff avslutning på terminen kändes 2014 års jullov mer än välbehövligt. Jag bestämde mig för att inte plugga något alls över jul och nyår, strunta i att göra saker som kändes jobbiga och bara ha så kul som möjligt. Och alltså, vilka veckor det blev! Note to self: tillåt dig själv att vara helt ledig liiiiite oftare, det är en bra grej.
Hur som helst: jullovet inleddes i Gävle/Uppsala/Stockholm tillsammans med denna spexiga vapendragare. Vi missade sjukt många tåg (tre tåg på tre dagar.....), gick på konstiga fester, smet in på nation utan leg, dumpstrade fruktsallad mitt i natten och gick på second hand-runda. Älskar att varje dag med henne blir ett äventyr <3
Därefter hoppade jag på tåget till Karlstad för att hänga med familj och vänner över jul. Jag åt (om möjligt) ännu mer choklad än under föregående veckor, promenerade i skogen och pratade med Johan svinmånga timmar i rad. Plus att vi fick för oss att bränna upp Biltemas sista julbock under en märklig ceremoni (oklart om detta var en engångsföreteelse eller början på en tradition...?).
Efter några dagar i Karlstad var det dock dags att packa väskan igen och hoppa på en buss till Prag! Tillsammans med 20 000 andra ungdomar från hela världen firade vi sedan in det nya året med levande ljus, sång och fyrverkerier. Blev bland annat vän med en svensk soldat som delade min kärlek till yoghurt (märklig sak att bonda över kan tyckas, men där och då kändes det helt rimligt), en amerikan som fick mig att skratta tills jag fick ont i magen och en australiensare som såg ut preciiiiis som Johnny Depp.
 
Så ja, de senaste veckorna har varit sjukt jäkla superbra. Och trots att jag nu åter sitter i Lund med en ganska oinspirerande metoduppsats i ett worddokument framför mig, är jag alltså rätt pepp på livet. Kommer jag bara ihåg att få min välbehövliga dos av resande och flängande, ska nog 2015 bli ett bra år också (peppar peppar).

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilket drömlov! Gott nytt år :D :D :D

Svar: Åhh du meeeed!! <3
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2015-01-06 @ 20:26:09
URL: http://dezdemonas.blogspot.com
Postat av: kirsty

eehrmagerrd johnny depppppp

Svar: Haha jaaa så sjukt!
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2015-01-06 @ 22:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback