En ostrukturerad vardag.

I efterdyningarna av ett förhållande finns något slags kaos som jag för tillfället försöker reda ut. Det är nya vardagsrutiner som ska skapas, tid som ska fördrivas och det är lätt att allt blir en smula rörigt.
I skolan är dock allt lika tryggt men intensivt som vanligt. Vi läser en retorikkurs för tillfället och jag jublar inombords åt att få ägna dagarna åt anaforer och oximoroner. Mitt lilla skolgäng håller pluggandan uppe genom att varva akademiska texter med sällskapsspel, På spåret och badminton, och nästan varje fredag delar vi på en oerhört välfylld belöningsgodispåse.
Mycket av min lediga tid spenderas med en tjugosexårig göteborgare jag träffade över ett glas Bailys en lördagskväll. Han påstår att hans uppdrag är att lära mig leva, vilket väl är klyschigare än någonting annat jag hört. Vi dumpstrar mat att laga lyxiga middagar av, äter riskakor till klockan tre på morgonen och han är en sådan som ringer mig mitt i natten och säger "Kom hit Lisa, jag vet något kul vi ska göra!". Han bär med andra ord ansvaret för en stor del av det spännande ostrukturerade och för många av blåmärkena på mina ben. 
Jag sover visst inte så mycket längre, men när jag somnar drömmer jag så märkligt. Om flygplan som kraschar, att mina föräldrar lämnar mig ensam i främmande länder eller att tentor går åt skogen. Jag har i alla fall fått ett värmeelement som surrar tryggt och motverkar kylan från de dragiga sextiotalsfönstren.  
I korridoren är det mycket folk nästan jämt. Vi dricker vin och äter ost på vardagskvällar, badar bastu och åker på utflykt. Det är dessa som tvingas lyssna till mitt gnäll om skolarbete och för lite tid, men det är också dessa som får vardagen att kännas allt annat än grå, trots kaos och ostruktur.
 
Jag vet att det låter som att jag klagar på det mesta, men ska jag vara ärlig trivs jag nog ganska bra i allt det här just nu. "Någonting har hänt med dig Lisa, du nästan lyser nu för tiden!" sa en vän häromdagen, och jag vill så gärna tro att det är sant.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det här är det bästa inlägg du skrivit tror jag! Du vet, jag hejar här bortifrån.

Svar: Åh, puss!
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2015-02-02 @ 14:35:40
URL: http://dezdemonas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback