Trelista.

Tre ställen jag bott på:
- tegelvillan i karlstad. här bodde jag alltså tillsammans med mamma, pappa och bror från sju års ålder tills att jag flyttade hemifrån efter studenten. när vi flyttade in lekte vi vilda harry potter-relaterade lekar i trädgården och när jag flyttade ut lekte vi visst inte så mycket alls längre. här har jag haft väggarna tapetserade med min häst-affischer och panikslitit mitt hår över matte e-prov. lagat spaghetti varje eftermiddag efter fritids och spenderat oräknerliga timmar med gymnasiekompisar. ja, ni fattar.
- trean i mölndal. jag och johan fick tag på ett andrahandskontrakt efter gymnasiet och startade samboliv i utkanten av göteborg. på sjuttiofem kvadrat hade vi plats att ha jämfotahoppstävlingar, komma på danskoreografier och ha massa övernattande kompisar på madrasser på golvet. resten av tiden spenderade jag mest med att vara framtidsförvirrad/ledsen i hjärtat, sitta på caféer med evelina, missa spårvagnar och alla andra tänkbara färdmedel med kajsa eller skvallra/äta naanbröd med frida. och så pluggade vi visst lite däremellan också.
- korridorrummet i lund. här bor jag alltså nu, i en korridor tillsammans med tjugotre andra personer. det är livligt, trångt och fruktansvärt roligt nästan alla dagar i veckan (kvällar då en är jättehungrig och alla gafflar är slut eller dåliga morgnar då en verkligen inte orkar prata med någon vid frukostbordet - inte lika roligt). här har jag alltså bott i lite mer än ett år nu, och på riktigt gjort mig hemmastadd. i och med flytten till lund bestämde jag mig för någon slags välbehövlig nystart, och tror att detta lite tog sig form i alla frön och skott jag satte liv i på fönsterbrädet och i lilla växthuset. pelargonsticklingar, avokodoträd och citronplanta - check!
 
Tre bra ögonblick:
- alltså detta är ju så svårt, men sommarens äventyr måste ändå vara med här tänker jag. minns speciellt första stoppet, portovenere, där vi hamnade av en total slump. jag och sara hoppade av den rostiga bussen och bara möttes av PARADISET. vi var liksom tvungna att gapskratta/high-fivea för att allt kändes så overkligt.
- förra hösten när jag gick till den där festen fast jag egentligen inte orkade, bara för att jag visste att han skulle vara där. jag var nog mest orolig att han inte skulle bry sig om mig bland alla sina vänner, men den oron var ju obefogad. festfotografen lyckades dessutom ta en bild på oss utan vår vetskap.
- min tjugoförsta födelsedag! hade så himla många bra personer på besök och fick inleda dagen på mitt absoluta favoritsätt (brunch). är dock tacksam att jag inte alltid har fyra personer sovandes på mitt sexton kvadratmeter stora golv, befolkningstätheten hade liksom sina praktiska nackdelar...
 
Tre bra utklädnader:
- okej jag är ju ingen utklädnadsexpert direkt, men har trots allt varit på rätt många temasittningar det senaste året. dock har det varit lite sisådär med dokumenterandet av utklädnader, men här är i alla fall en suddig bild på när jag förvandlade en partytuta till enhörningshorn och sprayade håret fullt med glitter. resterande delar av mitt gäng bestod av två pandor och en leopard. bästa gänget <3
- var madicken på vår astrid lindgren-fest och trivdes så himla bra med att peta på folk med mitt paraply. bilderna från den här festen är nog de bästa i vår korridors historia, som tur är sitter många av dem uppe på väggen i köket nu.
- den gången jag och kirsty var åsna kommer dock alltid ta förstapriset i utklädnad. är så ledsen över att jag inte har en bild att visa (får visa fantastisk harry potter-utklädnad istället), men jag var i alla fall framdel och kirsty levde sig in i rollen som rumpa. minns att vi inte såg något alls och höll på att trilla varje gång vi skulle röra oss framåt - mycket roligt och eventuellt lite traumatiskt för alla inblandade.
 
Tre bra saker att äta:
- lyxig frukost, speciellt hemma i karlstad där en får gå loss hur som helst i kylskåpet och det nästan alltid finns avokado. 
- hemmagjord pasta, trots att det tar ett tag att göra degen, fyllningen och vika alltsammans till tortellinis. 
- sushi! kan verkligen inte få nog, trots att studentplånboken gråter.
 
Och slutligen, tre bra saker:
- att sara kommer hit i helgen! vi ska baka födelsedagstårta till henne, gå på halloweenfest och ligga vakna och prata tills sentsent.
- att min hemtenta är färdigskriven, vilket ska firas så som vi alltid firar saker - med fika!
- att jag fick iväg den där utlandsstudieansökan fast den blev tio bilagor lång och var allmänt jobbig att skriva. nu är det upp till fakulteten att bestämma hur det går med den saken!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag skrek typ också bara av att följa din sommar på instagram. (Aaaaaaaaahhh utlandsstudier!!)

Svar: Ja, novembersverige känns ju mindre kul i jämförelse... (Och JA, så spännande!!)
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2014-10-30 @ 07:19:30
URL: http://dezdemonas.blogspot.com
Postat av: Frida

FLER FRÅGOR!!! http://dezdemonas.blogspot.se/2014/11/10-fragor.html

Svar: Nämen! Känner mig som en riktig bloggare nästan ju!
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2014-11-25 @ 13:55:16
URL: http://dezdemonas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback