2014.

Januari
Jag började det nya året i Karlstad, men åkte ganska snart tillbaka till Lund eftersom jag hade "mycket skolarbete" (egentligen var det kanske eventuellt mest för att jag var kär). Annars bodde Sara på mitt golv en stor del av januari. Vi åt mycket trefärgad pasta, såg romantiska filmer och kom på att vi borde resa någonstans tillsammans. Vi skrev brev på knackig franska och hoppades på att få spendera sommaren utomlands.
 
Februari
I februari hade vi husfest med Astrid Lindgren-tema, jag och min klassis Eva låtsades att vintern var över genom att köpa med oss bullar och åka på utflykt, och jag och Sara fick ett positivt svar på vårt franska brev. I övrigt hade jag mamma och pappa på besök och de skämde bort mig med dyr restaurangmat och biobesök.
 
Mars
I mars åkte vi på klassresa till Freiburg i södra Tyskland och där var det nästan sommar!!! "Studie"resan gick mest ut på att dricka öl och äta crepes i solen, och det var såklart hur fint som helst. Dessutom fick jag träffa min käre bror som bodde i Freiburg under denna tid. I övrigt var mars som vanligt födelsedagsmånad för min del, och detta år fick jag karlstadbesök! Bättre födelsedag är ju svårt att tänka sig.
 
April
April innebar massa brännboll och picknickar (plus övriga försök till sommaraktiviteter trots för kallt ute). Min grupp vann förstapris i Lunds projektkontors casetävling om bilfritt boende, och nästan varje träd i hela staden blommade. 
 
Maj
Sommaren kom till Lund!!! Månaden inleddes med valborg, som ju är en sjukt stor grej här. Som de flesta andra månader detta år hängde jag mycket med han jag var kär i, och denna månad åkte vi på cykelutflykt och gick på karneval tillsammans. Annars minns jag att det var fruktansvärt mycket skolarbete och lite för fint väder = rätt dålig kombination.
 
Juni
Sommarlovet började och jag åkte direkt till Milano där jag mötte upp Sara! De nästkommande veckorna bodde vi i sovsalar, spontanköpte tågbiljetter dit det var billigt och träffade massa spännande människor. Jobbet i Frankrike var dock inte riktigt som vi hade blivit lovade, så innan månaden var slut var vi tillbaka i Lund för att fira försenad midsommar och åka på badutflykter.
 
Juli
Hängde i Karlstad ett tag och fick besök av både klasskompisar och pojkvän! Vädret var perfekt för turistaktiviteter och Värmland visade upp sig från sin bästa, soligaste sida. I slutet av juli åkte jag med familjen till Polen för att titta på gamla saker (typ det alla våra semestrar går ut på vill säga). Gillade landet som resmål dock (ska faktiskt tillbaka i vår, pepp!) pga mycket spännande stadsutveckling från kommunisttiden (nördigt mm jaa). 
 
Augusti
I augusti besteg vi Kebnekaise! Lärde känna massa coola friluftsmänniskor, var ute dygnet runt och såg så himla mycket vackert. Har aldrig varit så ofräsch i heeeela mitt tjugoettåriga liv dock - vandra hela dagarna, ha minimalt med ombyte och ingen dusch i en vecka = ogillande blickar på tåget hem :)) 
 
September
Skolan började! Vi nollade de nya ettorna med sittningar, fester och tävlingar, klädde ut oss mycket och pluggade desto mindre. Dessutom hann vi med en roadtrip till Österlen för att fika och köpa äppelmust, och en tur till Göteborg och bokmässan. 
 
Oktober
I oktober var det fortfarande utflyktsväder, så jag och ett gäng korridorkompisar åkte till Båstad för att vandra över dagen. Vi hade bakat massa kardemummabullar att ta med, och det gick att sitta och fika i t-shirt! Var också på hasselnötsplockartur i utkanten av Lund och gjorde en morots- och nötkaka av det vi hittade. Hade dessutom Sara på besök en helg! Vi gick mest på halloweenfest, bakade och blev bjudna på middag.
 
November
Sara var här på besök (igen) för att fira hennes syster med en stor 25-årsfest! Dansade/pratade/åt så himla många timmar i rad och vinglade hem på en pakethållare runt klockan fem. I övrigt var det mycket hemtentor, många secondhandrundor i Malmö och mycket nedräkning till advent. November är lite för mörkt och ogästvänligt för min smak, så har nästan inga bilder från denna månad (bara en på min varmaste ulltröja från Beyond Retro - ser ni att jag fått jättelångt hår också?!).
 
December
Månadsskiftet började sorgligt med att göra slut/bli lämnad (något oklart vad som hände där), men fortsatte betydligt bättre när Kirsty, Amanda och Louise kom åkandes från Göteborg för att fylla mitt golv med godispapper och madrasser. I övrigt har jag lämnat in årets sista hemtenta, varit på massa julfester, dansat till håkanlåtar som om det inte fanns någon morgondag, kysst någon annan och ätit kopiösa mängder choklad. Sådant som behövs ibland, helt enkelt. Plus att jag blev nominerad till en plats på McGill University nästa år och fick ett stipendium för goda studieresultat! Det har varit en omtumlande avslutning på år 2014 helt enkelt.
 
Och året kommer nu att avslutas med en tur till Gävle, en tur till Karlstad och ett nyår i PRAG! 2015 kan ju knappast inledas på ett bättre sätt, tjoho, hejhej!

Kommentarer
Postat av: kirsty

alltså finaste du!!!! vilket fantastiskt år ändå, så många äventyr ju! och fler blire 2015!! whoop!! :) <3

Svar: <3 Förhoppningsvis fler äventyr i Göteborg också!! Puss!
rabarbersoffatevekeps.blogg.se

2014-12-18 @ 13:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback