Dagboksanteckningar III.

fredag 18:32
eftermiddagens övning är stoffmålning och golvet är täckt av material som vi ska återge med våra blyertspennor. vi sitter precis bredvid varandra med varsit skissblock i knät.
"du tycker om att teckna fjädrar va?" frågar han och nickar mot mitt papper. jag rynkar pannan och ser ner på den halvfärdiga fjäderskissen. försöker förstå vad han menar.
"va? jo, de är väl fina och så...?"
"för du ritade en i ditt anteckningsblock första dagen..."
jag rynkar pannan igen och försöker minnas den där första föreläsningen för fyra veckor sedan. skrattar till:
"jaså, det kommer du ihåg?"
"ja. det kommer jag ihåg."
 
söndag 03:55
han smsar och frågar om jag ska till förfesten och vi bestämmer att vi ska ses där senare.
när jag kommer dit är han glad och pratsam. frågar om han kanske eventuellt kan få sova hos mig inatt, och jag kan inte svara annat än ja.
"om det är okej alltså?"
han studerar mig. jag säger ja en gång till utan att tänka efter, mest för att det är lättast så.
 
vi pratar om ordvitsar och ironi. han sitter så nära att jag kan se varenda hårstrå i den mörka skäggstubben, trots att belysningen är dämpad. hans ansikte lyses hastigt upp av skenet från mobilskärmen. jag hinner precis läsa  meddelendet från hans flickvän innan han klickar undan det och stoppar ner mobilen i fickan:
"jag saknar dig som fan."
 
en halvtimme senare är han försvunnen bland dubstep och drinkar i plastglas. strax innan stängning vibrerar det i min ficka och det är hans namn som står på skärmen:
"tack så mycket, men jag tar bussen hem."

Kommentarer
Postat av: Maja

Det där gjorde lite ont att läsa. Men det var en fin text.

2012-09-17 @ 14:50:14
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Sara

Kram!

2012-09-18 @ 17:18:54
URL: http://slitet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback