Jag läser därför finns jag.

Jag älskar ord och böcker i största allmänhet och är dessutom övertygad om att alla andra också gör det. Därför tänkte jag hjälpa till att minska beslutsångesten bland bokhyllorna på biblioteket med några förslag på fina böcker som du (exempelvis) kan läsa istället för att plugga naturkunskap...

Ytterliggare en bok av Gunnar Ardelius (se detta inlägg).


Allt är så fantastiskt fint och hemskt på samma gång att jag bara måste läsa ännu en sida...

Jonas Hassen Khemiri är ett geni helt enkelt. Novellerna är på några sidor och perfekta att läsa innan man ska sova.

Bäst var nog den här: en invandrare håller ett föredrag för andra invandrare om Sverige.

:)

Fint, poetiskt och metaforiskt...

...fast lite sorgligt också: En gammal ser fiskelyckan vandra vidare till nästkommande generationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback