du får ta alla gränser jag har.

ungefär såhär känner jag mig idag. har suttit hemma hela dagen i en stor varm tröja, med kemiboken framför mig och pennan i högsta hugg. ibland har jag bara tagit en liten paus när tankarna glidit iväg och jag börjat tänka på fredag istället. sen har jag skakat bort tankarna och tårarna och fortsatt läsa om kelatiska komplex och neutralisationer.

jag var hemma hos kirsty häromdagen. hon hade köpt en massa fina skivor när hon var i skottland. bland annat the xx. jag har inte tänkt så mycket på texterna förut när jag lyssnat på dom, har mest bara njutit av reverben på gitarren och hur fina deras röster låter ihop. men den dagen hos kirsty öppnade jag häftet inuti skivomslaget, satte mig ner och läste varenda låttext på skivan - från början till slut. då hittade jag den här textraden från låten stars och blev kär. jag var tvungen att skriva ner den och spara den.
någon dag när jag hittar en fin pojke ska jag säga det här till honom.

i can draw the line on the first date.
i'll let you cross it and let you take every line i've got.

Kommentarer
Postat av: L

du är så fin och någon dag kommer han finnas där, lovar! <3

2011-01-12 @ 18:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback