wow = wow

fredagen - första festivaldagen för alla utom louise - började med en tågresa som blev till bussresa som blev till spårvagnsresa. vi åkte till slottsskogen och hämtade ut våra festivalband, men eftersom vi var för sena för att hinna se edward sharpe och dom magnetiska nollorna struntade vi i att köa i en evighet och gick istället och åt lunch på ett supermysigt ostställe på linnégatan där en supermysig kvinna jobbade. det var gott......

lisa var jätteglad när vi äntligen fick se the avett brothers, som vi nyss upptäckt och lyssnat på hela veckan. inte nog med att dom var snygga, dom var bra också.

när alla var nykissade passade jag på att ta ett gruppfoto utanför toaletterna. en väldigt snäll kille kom och erbjöd sig att ta kortet när han såg hur ostadigt den stod på soptunnan och hur jag fick springa fram och tillbaka. göteborgare bro. sen ställde oss och väntade i femtio min för att få stå längst fram på fleet foxes.

det var helt klart värt det. say no more.

sen sprang vi så fort till robyn att vi kom ifrån varandra och hamnade i tre olika grupper. gjorde inte så mycket dock, hon ägde. tyvärr var det louise som tog det klockrena kortet på hennes skor, men ingen av oss hann ta något när hon sprang runt och åt en banan på scenen. jag tror vi var för chockade för att tänka så långt.

vi återförenades efteråt, och i samlad trupp köpte vi thaimat (olivia åt mjukglass-munk) innan prince. hehe....fotoförbud? vem sa det?! efter en och en halv timme och hundra extranummer orkade inte mina och louises fötter stödja oss längre, så vi satte oss och tittade på konserten på skärmen istället. mycket bättre. mot slutet av konserten tog dom upp ca tjugo pers från publiken på scenen, då en tjej (hon längst fram på bilden i mitten) passade på att dansa loss rejält. den stora svarta kvinnan ägde alla dock. slut på dag 1 - våra ben var väldigt glada när vi fick lägga oss i våra sängar.

andra och sista festivaldagen gick vi upp tidigt för att gå på en monki-/weekday-/cheap monday-outlet vid järntorget som jag blivit tipsad om. när vi gick därifrån hade nästan alla av oss hittat tröjor för 20 spänn. värt. sen köade vi i ungefär fyrtio min innan tallest man on earth, för att få stå längst fram där med.

åh han var så bra. bäst kanske till och med..?
efter detta blev det noah and the whale, som jag aldrig tog några kort på tyvärr!

efter att ha stått längst fram på noah and the whale köttade vi genom säkert-publiken för att komma så långt fram som möjligt där med. jag måste erkänna att vi gjorde ett ganska bra jobb faktiskt.

mycket springande. efter säkert skyndade vi oss till mys-scenen där vi hann se jamie woons sista en och en halv låt. vi tog det lite lugnt i gräset bredvid scenen efteråt, då en radio-kvinna kom och frågade oss om loney, dear. hon undrade om jag gillade något speciellt med hans musik, och eftersom jag bara lyssnat lite den senaste veckan var det bästa jag kunde komma på "mysigt sound"... som tur var hade hon inte mikrofonen framme då.......
det bästa med den konserten var väl att annika norlin stod ungefär en decimeter ifrån oss. yeah. vi var inte så koncentrerade på vad som hände på scenen.

efter en massa dansande och fyrverkerier på tiësto var det dags för festivalens sista artist - kanye west - som startade konserten med att hissas upp i en kran mitt i publiken. det bästa med den konserten var när woods började och vi trodde att justin vernon skulle komma upp på scenen. det näst bästa var när jag insåg att han inte alls var där, för hade han varit det hade jag velat stå allra längst fram... inte suttit i telia-trappan. slut på dag 2, och way out west 2011.

Kommentarer
Postat av: L

bäst <3

2011-08-18 @ 00:02:34
Postat av: O

SÅ HIMLA BRA. Gillar föresten utanför-bajamajorna-bilden starkt!!

2011-08-18 @ 23:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback