Jag vill vara lycka för dej.



Världen kan vara så otroligt fin ibland. Det är de där små stunderna jag menar, de där ögonblicken när man tänker att det här är rätt, nu är jag precis där jag vill vara. Det är det här som är lycka.

Att sitta ute i bara t-shirt och få sommarens första solstrålar i ansiktet.
Att ta en varm dusch en kall vinterdag.
Att skratta åt något så mycket att man till sist går över till att skratta åt att man skrattar.
Att titta på väckarklockan och inse att man kan vända sig om och sova lite till.
Att prata hela natten med sina vänner och bli sådär djup som man bara blir just där och då, i mörkret.
Att nysa efter att det har kittlat riktigt länge i näsan.
Att lyssna på musik och känna hur man ryser i hela kroppen, från tårna ut i hårtopparna.
Att hoppa i vattenpölar med jättestora gummistövlar så sig.
Att bara känna sig sådär lyckligt pirrig i kroppen och inte ens veta varför.

Kommentarer
Postat av: a

sådär lyckligt pirrig i kroppen kände jag mig när jag läste det där.

och jag vet nog varför. hjärta.

2010-09-22 @ 22:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback