vill kyssa all skit jag gått igenom här adjö.



förut kände jag ingenting. jag frös inte ens när höstkylan smög sig på. det var helt tomt. nu gör det mest bara ont. i halsen, i magen, i hjärtat, i dom söndergråtna ögonen. överallt. vaknade imorse och hörde hennes röst. hon lät pigg, ungefär så som hon gjorde för två år sen då allting fortfarande var bra. och jag hoppades och bad nästan till gud om att allt bara skulle ha varit en djävulsk mardröm. när jag lyssnade efter noggrannare hörde jag den skramlande rullatorn som långsamt rullades fram över mattorna i hallen, och när jag vände mig om såg jag mitt rum fyllt av saker för att sjukhussängen ska få plats i det andra sovrummet. fan. fan fan fan. innerst inne visste jag nog då när jag vaknade att det inte var en mardröm. att det inte är så lätt i verkligheten som det alltid är i filmerna när något hemskt händer, det är inte bara att vakna och så är allt över. även om jag önskar hela tiden att det vore så lätt.

Kommentarer
Postat av: julia

jag önskar det fanns något att säga som skulle göra det filmiskt lätt.

2010-11-14 @ 22:24:43
URL: http://julviva.blogg.se/
Postat av: Emelie P

Jag tänker så mycket på dig Amanda! <3

2010-11-26 @ 16:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback