Året i ord.

Har fundrat mycket på hur jag bäst ska kunna sammanfatta året som gått. Det har hänt så mycket, sagts så mycket och känts alldeles för mycket för att kunna resumeras. Ändå tänkte jag försöka genom ett urval korta stycken som jag har skrivit under 2010. Drömmar, tankar och lite allt möjligt, here we go!

- på så sätt fick hon höra honom. han visste fortfarande inte om hennes existens där han stod på sin bergstopp och såg ner över världen som låg vid hans fötter.

- jag skulle, med kommentarer om vädret, undvika de frågor som träffar för nära hjärtat.

- ...just därför skriver jag inga kärleksdikter.

- milstolpe vägs mot ynka pinal. vi som lyder är de som blir kvar.

- jag visste så mycket då som jag vet nu att jag inte visste.

- vi är fortfarande samma tre tjejer nu som vi var på fjälltoppen (fast med mindre skavsår).

- jag låtsas, hoppas och tillsist tror, att outtalade meningar på ett vitt papper är saker som aldrig hände och ord som aldrig skadade.

- därför ser jag ingen anledning till att bygga parkbänkar så breda.

- jag träffade en kille vid busshållplatsen idag.

- jag drömde att jag, johan, amanda, kirsty och jonas var i göteborg.

- att ha huvudet fullt av ord så laddade att de snart självantänder, vilja säga dem men aldrig hitta ett tomrum stort nog att fylla dem med.

- det är som om en tjuv kommer in i en godisaffär med hundratals sorter och väljer att sno russin!

- när jag vaknade surrade huvudet av drömfragment, inte mer än en känsla stora.

- jag var lyckligare än på länge och vintern verkade så varm. tills jag vaknade. det var då jag insåg att det var drömmen som varit lycklig och täcket som varit varmt.

- för varje gång de upprepas stannar de kvar längre, de där orden, och innan vi säger god natt kramas vi hårt. då känns det som om orden söker sig in under min jacka och in i hjärtat. jag tror faktiskt att allt kommer bli bra igen!

- det snurrar tusentals tankar i mitt huvud och känslorna blandas hårt som i en stavmixer, ändå finns det inget pirrande eller sprudlande där.

- FAN!

- det spelar ingen roll om han "inte är riktigt frisk", för det är inte jag heller och just därför är han en av mina bästa vänner!

- jag kan ju i och försig multiplikationstabellen och enkel procenträkning, så vaför inte stå i kassan på ICA istället...?

- jag ligger länge med adventsstjärnan tänd i fönstret och försöker minnas det varma ljuset när sovrummet blir mörkt.

- ...istället läser jag världsberömda ord för att sedan klottra ner mina egna obetydliga i en liten svart skrivbok.

- det är inte kärlek jag stolpar upp i korthuggna meningar, även om det kanske låter så. vad jag menar att beskriva är, den tydligen alltför svenska, inga-skor-i-sängen-vänskapen. det är den enda som bryter sömnlösheten, men också vad som håller mig vaken med skrivboken i knät.


Jag vet hur otroligt osammanhängande allt detta är, men det sammanfattar mitt år ganska så bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback