je veux aller à paris et...

bo i en liten lägenhet i ett av dom finaste och mysigaste kvarteren. med spindelnät vid golvlisterna, ljusslingor i taket och en balkong som blickar ut över alla vackra parisare som sitter och njuter av en kopp kaffe och en croissant på ett café på andra sidan gatan.


gå genom halva staden, stanna då och då på något café, för att komma till eiffeltornet. väl där sätta mig ner och skriva fina kärleksbrev till en söt fransk pojke jag sett sitta på caféet på andra sidan gatan varje morgon med sin bruna kavaj och franska pocketbok. ibland ta en paus i skrivandet och njuta av utsikten.


till slut ta mod till mig att lämna mina brev till den franska pojken på andra sidan gatan. en dag bli överraskad av ett brev inskjutet under ytterdörren i lägenheten där han skrvit med fin, barnslig handstil att han vill bjuda in mig till en av hans dagliga frukostar på caféet. spendera hela dagen tillsammans då han visar mig sina favoritplatser i staden. hålla hand och pussas på broar, bakgator och i hamnen ända in på kvällen.


sist ska alla mina fina vänner komma och trängas i min lägenhet på en spontan övernattning. vi ska ströva omkring på stan tillsammans hur länge som helst, utan att bry oss om tiden och livet. bara älska.
paris. varandra. allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback